DAŇOVÉ ÚLEVY PRO POVODNÍ POSTIŽENÉ SUBJEKTY

Přidáno: 14. 12. 2017 14:41:28 Počet shlédnutí: 2480

V souvislosti s ničivými povodněmi, které zasáhly území ČR v červnu letošního roku, ministr financí využil své pravomoci prominout daň z důvodu této mimořádné živelné události.

Fyzickým i právnickým osobám bude za zdaňovací období 2013 prominuta daň z příjmů ve výši škody na majetku používaném k podnikání. Tuto škodu je nezbytné doložit posudkem pojišťovny nebo znaleckým posudkem.
Podnikajícím fyzickým osobám bude prominuto rovněž příslušenství daně v případě pozdní úhrady záloh splatných po povodních v roce 2013.
Zmiňované rozhodnutí o prominutí navazuje na tiskovou zprávu Finanční správy České republiky o vstřícném postupu k daňovým subjektům postiženým povodněmi či záplavami.
Předpokladem k uplatnění takového postupu je neprodlené oznámení o postižení povodní nebo
záplavou místně příslušnému finančnímu úřadu.
Správci daně budou postupovat vstřícně a ve vzájemné součinnosti s fyzickými a právnickými osobami, které povodně či záplavy postihly, zejména při rozhodovánío žádosti o prodloužení lhůty pro podání daňového přiznání, o posečkání s placením daně z příjmů nebo o její zaplacení ve splátkách.
Generální finanční ředitelství rovněž může na žádost povodněmi či záplavami postižené osoby, a to i v případě ručitele, zcela nebo částečně prominout daň dědickou, darovací a daň z převodu nemovitostí při řešení důsledků živelních pohrom a jiných mimořádných hromadných událostí z důvodu odstranění tvrdosti.
Kromě toho může obec při řešení důsledků živelních pohrom zcela nebo částečně osvobodit od daně z nemovitostí na svém území obecně závaznou vyhláškou postižené nemovitosti, a to nejdéle na dobu 5 let. Toto osvobození lze stanovit také za již uplynulé zdaňovací období.

Obecně závazná vyhláška, kterou obec osvobození stanoví, musí být vydána tak, aby nabyla účinnosti do 31. 3. roku následujícího po zdaňovacím období, v němž k živelní pohromě došlo.

Rádi Vám poskytneme detailnější informace, jakož i naše služby při komunikaci se správci daně vedoucí k maximálnímu využití možných daňových úlev.